fredag 19. november 2010

Final Render


Der var oblig 1 ferdig! Deilig følese blandet med litt gru for avventing av karakteren.

Mot slutten av final renderene mine fikk eg problemer med refleksjonene i borde og TV-en. Eg fikset det med å legge inn noe på tven, og justere på glossy samples, glossy og refleksjon, og IOR. Tok litt tid for å finne de riktige instillingene, men til slutt gikk det.

Andre problem eg fikk var å få et fint bilde i refleksjonen til døren, så eg tilet enviorment mappen og fjernet det som syns av tilingen i døra med å
rendre uten enviourment mappen på deler av døren med å rendre reagents.

Med daylight renderen fikk eg litt problemer med å fikse på sollyset som traff teppe golvet mitt og fikk det til å se ut som ødelagt gips eller noe. For å fikse det måtte eg fikse på tiden på døgne, kor i verden den var innstilit på , og stille kraftig ned itensiteten til solen.

Utenom det så var det ikkje så masse problemer med rendringen, utenom å finne fine innstillinger for GI og FG. Som var grunnen til at skyggene mine ikkje syntest så godt i mine tidligere
renders, og pga hvordan lysene i scenen jobber for å fjerne skyggene.

Har hatt problemer underveis som eg har blogget om, men til slutt så fikk eg fikset probleme som eg har hatt, og fikk levert inn Obligen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar